Melden medische bijzonderheden

Er kunnen medische situaties zijn die gebaat zijn bij vroegtijdige waarschuwing van onze ambulancemedewerkers, als een melding gerelateerd is aan een bepaald adres. Hiervoor kan een zogenaamde Afspraak op Locatie (AOL) worden aangemaakt op de meldkamer.

Wat is een AOL?

Als een melding van een specifieke adres binnenkomt, verschijnt op onze meldkamer automatisch een pop-up op het beeldscherm met de ingegeven medisch relevante informatie. De melding kan gedaan worden door de patiënt of door diens huisarts. Periodiek zullen wij controleren of de AOL nog van kracht is en of de adresgegevens nog actueel zijn.

Wie kan een AOL aanvragen

De aanvraag voor een AOL wordt door de betreffende patiënt of diens huisarts/ medisch specialist gedaan. Eventueel kan de aanvraag namens de patiënt worden gedaan door diens wettelijk vertegenwoordiger. Voor de aanvraag heeft u een formulier nodig welke u kunt aanvragen door uw naam, e-mail adres en 06-nummer rechts van deze tekst in te vullen en deze te versturen.

Hoe werkt de plaatsing van een AOL?

Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld, beoordeelt de medisch manager ambulancezorg (MMA) of een AOL meerwaarde kan bieden. De MMA heeft toestemming van de patiënt nodig om contact op te nemen met de behandeld arts of huisarts wanneer er onduidelijkheden zijn of extra informatie gewenst is. U krijgt vervolgens nader bericht over het al dan niet plaatsen van de AOL.

Om deze melding goed te kunnen verwerken én voldoende uw veiligheid en privacy te waarborgen, hebben we minimaal de volgende informatie nodig: (verplichte invulvelden)

  • Naam patiënt
  • Adres AOL: straat, huisnummer (met evt. toevoeging) en plaats
  • Contactgegevens aanvrager: email en (mobiel) telefoonnummer
  • Contactgegevens behandelend huisarts of specialist email en telefoonnummer
  • Ondertekende toestemming om over de betreffende patiënt in contact te treden met de behandelaar of huisarts
  • Het ziektebeeld op basis waarvan de AOL nodig wordt geacht
  • De te verwachten complicaties
  • De gewenste acties van onze ambulancemedewerkers
  • Overige relevant geachte informatie
  • Datum tot wanneer de afspraak van kracht is

U krijgt via de mail een bevestiging van deze aanvraag. Wij verzoeken u een kopie van het legitimatiebewijs van de patiënt ter bevestiging van de identiteit toe te zenden. (waarbij BSN nummer en foto zwart gemaakt mogen worden) Maak hiervoor gebruik van toevoeging van deze kopie aan de beantwoording van de mail die u van ons krijgt. Uw kopie ID wordt dan beveiligd verzonden. Na verificatie van de identiteit zal de kopie van het ID worden vernietigd.

Wanneer sprake is van verhuizing of vervallen van de afspraak verzoeken we u ons hiervan z.s.m. in te lichten.

Deze site maakt gebruik van cookies. Door deze site te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten